نکات مربوط به انتخاب مبلمان: رنگ و بافت

0
2267
نکات اتتخاب رنگ و بافت مبلمان
نکات اتتخاب رنگ و بافت مبلمان
زمان مطالعه: 5 دقیقه

نکات مربوط به انتخاب مبلمان: رنگ و بافت: شما می­خواهید که خانه‌­ی شما، نشان­ دهنده‌­ی بهترین جلوه از شما باشد. جلوه‌ای مرتب، جذاب و بدون دردسر که باعث شود احساس آرامش و بیشتر از آن داشته ­باشید. چگونه این حس را به یک محیط تزریق کنیم؟ با انتخاب بافت­‌ها و رنگ­‌هایی که با بهترین جلوه از شما، ارتباط برقرار کند. در این قسمت از نکات انتخاب مبلمان، ما نحوه­‌ی ترکیب بافت و رنگی که بر حال و هوای خانه­‌ی شما تاثیر می­گذارد را بررسی می­کنیم. با مجله دکوراسیون داخلی مبلک تا انتهای این مطلب همراه باشید.

این (مبلمان) یک چیز تصویری بزرگ است

یک تصور غلط رایج این است که انتخاب مبلمان بدان معناست که بزرگ­ترین وسایل، مانند مبل یا میز ناهارخوری، حالت اتاق را دیکته خواهند کرد. در حالی که آن وسایل، بدون تردید بازتابنده­‌ی سبک شما هستند؛ اما نمی­توانید یک مبل را درون یک محیط بیاندازید و بلافاصله، احساس درون خانه بودن داشته ­باشید. این ترکیبی از رنگ، ماده و بافت در یک اتاق است که شخصیت را لایه لایه می‌سازد.

پس چگونه می­توانید شروع به درک این مسئله بکنید که چه رنگ­ ها و بافت­ هایی بهترین نمایانگر شما هستند؟ با فکرکردن در مورد این که چه زمانی احساس بیشترین راحتی و آسایش می­کنید، شروع کنید. پیچیده ­شدن در یک پتو؟ استراحت کنار میز بلوطی با یک تک شاخه گل لاله روی آن؟ نشستن روی بالشت کف و نوشیدن قهوه؟ عناصری را شناسایی کنید که باعث می­شود احساس شادی و راحتی داشته­ باشید. لیست تهیه­ کنید. از مواردی که لیست کرده‌­اید کدام مضامین تکراری است؟ هنگامی که شما این عناصر را مشخص کردید، مشغول کار کردن روی آن­ها در فضای شخصی خود شوید.

مبل تختخوابشو فلوتبو ایکیا با رنگ بنفش
مبل تختخوابشو FLOTTEBO آیکیا با رنگ بنفش بسیار زیبا، فضای نشیمن را گرم، جذاب و خاص کرده است، به راستی رنگ مبلمان چقدر تاثیر گذار است!

بافت-احساسات

بافت به یک اتاق گرما، علاقه و عمق می‌­بخشد. بدون آن، یک اتاق خلوت به نظر می­رسد که ظاهر خودش است! اما خوشبختانه این یک چیز خودخواسته است. اما دقیقا چگونه بافت را به یک اتاق اضافه کنیم؟ چیزهایی که ما را دعوت به لمس­ کردن می­کند: یک میز قهوه­ خوری مجلل، یک نگه­دارنده­‌ی لامپ پوشیده­ شده از پودر نرم یا یک مبل مخملی لوکس، همگی به ذهن می­رسند.

مبل تختخوابشو ایکیا مدل HOLMSUND با رنگ آبی روشن
مبل تختخوابشو ایکیا مدل HOLMSUND با رنگ خاص آبی روشن خود تعادل را به این فضا بخشیده است.

بافت ­های گرم و نرم

بافت­‌های پشمی مجلل، کمک می­کند تا در محیط احساس گرما و جذابیت ایجاد شود. این مورد به ویژه مناسب دوران ماه­‌های تاریک­تر زمستان است. این شگفت­ انگیز است که چگونه مجموعه­‌ای از بالشت­ها می­توانند فضای تابستان تا پاییز را به وجود آورند. یک پوست گوسفند، یک وسیله‌­ی همه­ کاره است که برای انداختن روی یک صندلی چوبی تیره یا تزیین یک مبل دونفره­‌ی مخملی، عالی به نظر می­رسد.

چوب، انتخاب عالی دیگری برای اتاق است که احساس کامل­ بودن و آرامی به آن می­دهد. از بافت­های حاوی ذرات چوب به دو منظور آوردن رنگ گرم و آوردن مواد طبیعی به محیط، استفاده می­شود. شما می­توانید ذرات چوب را با قطعات برجسته‌­ای همچون کاسه‌های چوبی ترکیب­ کرده یا بخش­های مبلمانی با عناصر چوبی زیبا و ویژه، انتخاب کنید. صندلی استراحت «پوآنگ» ما، طوری طراحی شده ­است که گرم و جذاب باشد، بدنه ساخته شده از چوب با رویه بلوطی و نشیمن با رویه تمام چرم!

نکات انتخاب مبلمان: صندلی ناهارخوری خوب چه ویژگی هایی دارد؟
بخوانید
صندلی راکینگ پوآنگ ایکیا با بدنه چوب بلوط
صندلی استراحت گهواره‌ای POÄNG آیکیا ما، می‌تواند یکی از گزینه های شما برای قرار دادن در کنار سرویس مبلمانتان باشد.

بافت­های ساده­‌گرا (مینیمالیست)

ما دوست داریم اسکاندی (نوعی سبک چیدمان) به اندازه­‌ی شرکت مبلمان آینده، خوب و تمیز به نظر برسد؛ اما در آن جا سادگی بیش حد وجود دارد. چگونه می­توانید بافت را به یک فضای ساد‌‌ه‌­گرا (مینیمال) تزریق ­کنید و در عین حال، جلوه و احساس آن را منسجم نگه­ داشت؟ با فکر کردن درباره­‌ی آن­چه باعث ایجاد یک فضای تمیز می­شود، شروع­ کنید: نور عالی، رنگ­ آمیزی محدود و سطوح فضایی. شما می­توانید بافت را طوری اضافه ­کنید که از آن جزییات بدون از هم گسیختن سادگی اتاق، پیروی­ کند. یک پنجره‌ی زیبا، یک بالشت راحت دارای رنگ خنثی، گیاهان خانگی با برگ­های پهن.

مبل سه نفره DELAKTIG ایکیا
مبل سه نفره DELAKTIG ایکیا طراحی بسیار ساده و مینیمالی دارد، پایه ها و استراکچر فلزی در کنار پوشش پارچه‌ای خاکستری

بافت و رنگ، توأمان

آثار رنگی، حالت و احساس در یک اتاق، ایجاد می­کنند. ما یک متن مفصل در مورد نحوه‌­ی انتخاب رنگ مبلمان نوشتیم؛ اما به طور خلاصه: همه چیز در مورد احساس است. مجذوب نقاشی­های با مدادرنگی شده‌­اید؟ یا صدای جواهرات گران­بها چشمان شما را خیره می­کند؟ به ترجیحات شخصی خود توجه ­کنید و درون گودال پینترست و اینستاگرام (شبکه های اجتماعی عکس) نیافتید. ترکیب بافت و رنگ، اساسا یک روش برای تجربه­‌ی کامل سایه­ های مورد علاقه­‌ی شماست. اگر شما عاشق آبی هستید، فکر کنید که اگر در یک مبل چرم روغنی به­ کار برده­ شود، چقدر عاشق آن خواهید شد.

اگر شما به دنبال نیمکت رنگارنگ می­گردید، می­توانید آن را خورشید اتاق قرار دهید. این بدان معناست که هر کدام از وسایل دیگر، بر مدار آن می­چرخد ولی کسوف رخ نمی­دهد. وسایل پشتیبان همچنان باید تعادل رنگ و بافت را حفظ­ کنند؛ اما به عقب بازگردید، بگذارید بیانیه‌­ی صلح شما…خوب باشد.

ست مبلمان 5 نفره چرم ایکیا مدل VIMLE
ست مبلمان پنج نفره کنج ایکیا مدل VIMLE از رویه چرم مصنوعی به رنگ قهوه‌ای تیره بهره می برد.

انتخاب شما = سبک شما

وقتی شما به دنبال راه­هایی برای القای شخصیت خود به فضای خانه‌تان هستید، توجه به نوع رنگ و بافتی که الهام­‌بخش شما بوده و موجب آسایش شما می­شود، کلید کار است. بفهمید که چرا به آن­ها واکنش نشان می­دهید، ترجیهات شخصی خود را بشناسید و سپس غرق در آن شوید و از فرآیند لذت ببرید. چرا که در پایان روز، بازی با عناصر طراحی مورد علاقه­‌تان برای ساخت اتاقی که شادی را برای شما و خانواده­‌ی شما به ارمغان بیاورد، می­تواند فرآیندی روشنگر باشد.

مبل مدولار سه نفره ایکیا مدل KUNGSHAMN
مبل مدولار سه نفره ایکیا مدل KUNGSHAMN ما از طرح و رنگ عجیبی برخوردار است، اما با این حال امکان دارد سبک یک نفره اینگونه باشد نه؟

انتخاب درست رنگ و همچنین بافت یک مبل، قطعا تاثیر بسزایی در جلوه چیدمان خانه شما دارد، پس با مطالعه مطالب این چنینی اطلاعات خود را بالا ببرید و یک مبلمان زیبا خریداری نمایید تا از بودن آن در خانه تان لذت ببرید، اگر مطلب ما (نحوه انتخاب رنگ و بافت مبلمان) مورد پسند شما قرار گرفت لطفا نظرات خود را در همینجا برای ما بگذارید و در صورت امکان حتما به این مطلب رای دهید.

منبع Article

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید