فضای کار مدرن و حرفه‌ای: مصاحبه با مدیریت وِرکلَب

0
2229
نیروی کار مدرن و حرفه‌ای مصاحبه با مدیریت وِرکلَب
نیروی کار مدرن و حرفه‌ای مصاحبه با مدیریت وِرکلَب
زمان مطالعه: 6 دقیقه

فضای کار مدرن و حرفه‌ای، مصاحبه با مدیریت وِرکلَب: کار کردن درحال تغییر است. آنچه که در گذشته برای یک دفتر اساسی بود (یک میز، رفت ­و آمد، قهوه‌­ی بد)، توسط نسل جدیدی از فضاهای کار و انتظارات کارمندان، زیر سوال رفته­ است. روش کار ما درحال تجربه­‌ی اختلالی است که باعث می­شود بپرسیم: چرا اینقدر طول کشید؟ در سلسله‌­­ی کار/زندگی ، ما به گفتگو با کسانی پرداخته­‌ایم که چهره‌­ی فشار کار مدرن را تغییر می­دهند و کاری می­کنند که بسیار بسیار خوب به نظر برسد.

ممنون که ما رو دعوت کردی! ابتدا، کمی در مورد خودت و کاری که می­کنی و این که چگونه مالک موسس وِرکلَب شده‌­ای به ما بگو.

اسم من کریستینا دیسلر (Christina Disler) است و من بنیان­گذار وِرکلَب (WERKLAB) هستم. در سال 2010 من خیلی زود از دانشگاه به خانه آمدم و هیچ وقت تحصیلاتم را تمام نکردم. پدر من خیلی رک می­گفت: «تو نباید شغل مبلمان داشته باشی. تو می­توانی شغلی مرتبط با رشته­‌ی خودت داشته باشی». در مدت یک هفته از بازگشت به خانه، من در یک زندان بتونی در مرکز برنامه ­نویسی دوربین­های امنیتی فرودگاه YUR بودم.

حضور در این زمینه باعث برانگیخته ­شدن علاقه­‌ی من به نیروی انسانی شد. شروع کردم به دیدن و درک چالش­هایی که کارمندان و تکنسین­ها با آن روبه­ رو هستند. من در BCIT نام نویسی کردم و سپس برنامه ی هدایت سازمانی را در UBS اجرا کردم تا به درک بهتری از نحوه­‌ی هدایت موثر تیم­ها از طریق تغییر برسم. من واقعا می­خواستم شرکت پدرم «اکشن بی­ام­اس» را به مکانی بهتر برای هر کسی که آنجا کار می­کرد، تبدیل­ کنم. این دوره­‌ای از حضور من در آنجا بود که با وضعیتی روبه ­رو شدم که منجر به جرقه­‌ی ورکلب شد.

«تا سال 2020، 40% از نیروی کار، شامل کارکنان مستقل، پیمانکاران، کارمندان آزاد و مالکین تنها خواهند بود.»

روند به وجود آمدن انجمن ورکلب

این در سال 2011 بود و من این فکر را به یاد می‌­آورم: « وایسا … کمتر از یک دهه با آن فاصله است». در همین حال، من درحال کار روی تغییر انتظارات در مورد رابطه­‌ی کارفرما و کارمند بودم. مدیران پروژه و فروشندگان به طور فزاینده‌­ای می­خواستند، نماینده باقی بمانند.

در همین زمان، خواهر من در اروپا زندگی می­کرد. او به من زنگ­ زد تا در مورد این شرکت و همکاری که «اسپیسز» نامیده ­شد، با من صحبت­ کند. این مفهوم به ­ویژه برای بازار «ونکوور» منطقی به نظر می­رسید. خرید یا کرایه­‌ی فضا در اینجا بسیار گران است. فارغ از تعداد بنگاه­‌ها، من با عنصر انسانی بسیار هم­تراز بودم. من در مورد مردم، احساساتی هستم: کمک­ کردن به ظرفیت آن­ها، برقراری ارتباط انسانی. هنگامی که تصمیم به انجام آن گرفتم، یک فضا تامین ­کرده و ظرف دو ماه آن را تجهیز کردم.

چهره بنیانگذار ورکلب کریستینا دیسلر
بنیان­گذار شرکت ورکلب، خانم کریستینا دیسلر

پیش از این شما گفته­‌اید که «نگه­داشتن فضا برای آسیب پذیری» مرکزیت ورکلب است. این امر چگونه بر نیروی کار مدرن تاثیر می­گذارد؟

این کار دارای چند لایه است. در وِرکلَب، ما می­خواهیم هر کس با دیگران همان­گونه ارتباط برقرار کند که پیش از ارتباط با افراد حرفه‌ای، برقرار می­کرده است. وقتی هر یک از اعضای جدید به ما می­پیوندد، فرم­‌هایی را پر می­کند که هیچ ارتباطی با شغلشان ندارد. سوال دقیقا این است: «چه چیزی شما را به شما تبدیل می­کند»؟ این فرآیند کاربردی، یک گروه واقعا هماهنگ ایجادکرده و به امنیت احساسی فراگیر در فضا کمک می­کند.

یک چیز درجه یک، نوآوری، خلاقیت و کنجکاوی را هدایت می­کند. برای برداشتن آن چیزها، شما مجبورید آسیب­ پذیری را بهبود دهید. ترسناک است که چیزهای جدید را امتحان کنید و فراتر از آنچه می­دانید، کار کنید. این چیزی است که بخش بنیادین اخلاق و صفات ماست و یکی از چیزهایی است که مرا فوق‌­العاده به هیجان می­‌آورد. در ورکلب، ما به صراحت به اعضای خود می­گوییم که می‌خواهیم آنان را تشویق کنیم که از وسط رنج تلاش برای چیزهای جدید، عبور کنند.

فضای کاری مدرن شرکت ورکلب
فضای کاری مدرن شرکت ورکلب

هنگام انتخاب محل و تجهیز فضای ورکلب، چه چیزی تلاش شما را هدایت ­کرد؟

ونکوور بسیار زیباست. ما اقیانوس داریم، کوه داریم، محیط ما بسیار حیرت­ انگیز است. با این حال، ما این را در فضا­های کاری خود، منعکس نمی­کنیم. این موضوع همیشه باعث تامل من بوده­ است.

نور طبیعی [در محیط وِرکلَب]، یک چیز بسیار کلیدی است. نصب شیشه در تمام اتاق­های جلسه به کارمندان ما این اجازه را میدهد تا بدون اهمیت از این­که کجا هستند، با فضای بیرون ارتباط داشته ­باشند. حتی از اتاق نشیمن نیز می­توانید از وسط اداره، کوه­ها را ببینید. من می­خواستم محیطی بسازم که سیال­ بودن را ترویج ­دهد؛ زیرا همچین فضایی می‌تواند ذهن شما را برای درک و انجام مسائلی که در آنها گیر کرده‌اید باز کند. افراد دوست ندارند حسی مانند ماهی ساردین داشته ­باشند.

  • همچنین، فضا به گونه‌­ای طراحی شده ­است که هر چقدر بیشتر بروید، ساکت­تر باشد. هر کاری که ما در این فضا انجام دادیم، هدفی داشت. اگر چیزی مفهومی ندارد، اگر دلیلی برای آن وجود ندارد، چرا ما آن را داشته­ باشیم؟
یکی از کارمندان مجموعه ورکلب
یکی از اعضای انجمن ورکلب، پاهای خود را بالا انداخته ­است تا به یک مساله­‌ی دشوار بیاندیشد. این هم روشی است!

برای دستیابی به چه چیزی برای افرادی که برای کار به این­جا می‌آمدند، تلاش می­کردید؟

شغل من این فضا نیست. شغل من، این انجمن است. هر روز بر اساس این که چه کسی آنجا کار می­کند، شکل کار عوض میشود. این یک موجود زنده است که نفس می­کشد. ما در یک دنیای به ­هم پیوسته زندگی می­کنیم؛ اما نسل ما، مایل به ارتباط چهره‌به‌چهره است. وقتی من اعضای جدید را ملاقات می­کنم، همیشه به دنبال راه­‌هایی هستم تا آنان را به سایر افرادی که در محیط ما هستند، وصل­ کنم. من چند خط معیار کوچک پیدا می­کنم، مانند: «والدین شما در سنگاپور کار می­کردند». آن را پیدا کن، آن را فعال­ کن و اجازه بده با هم بیایند. وقتی می­بینم اعضا دوست شده‌­اند، قلب من آواز می­خواند.

میز کنفرانس هشت نفره ایکیا مدل بکانت
جلسات مهم کاریتان را با استفاده از میز کنفرانس هشت نفره Bekant ما برگزار کنید.

آیا شما نوع یا حرفه­‌ی مشخصی دارید که ورکلب را به جلو بکشاند؟

ما قطعا شاهد یک تعریف مربوط به نسل هستیم. از آن­جا که ما از یک فرآیند کاربردی استفاده می­کنیم، واقعا قادر به ایجاد فرهنگ ورکلب هستیم. تناسب فرهنگی بسیار مهم است. من می­خواهم هر کسی که به این فضا می­‌آید، بتواند با فراخ بال، رهبری کند و به روش خاص خود، ارزش افزوده ایجاد کند. این دلیل آن است که من همیشه می­خواهم بدانم آن­ها چه احساساتی دارند. لازم نیست که بدانید چگونه صورتحسابشان را پرداخت می­کنند؛ اما من معمولا به سرعت تجسم می­کنم که چه چیزی باعث خودنمایی آن­ها می­شود و چه چیزی به آن­ها انرژی می­دهد.

کارمند ورکلب تماس اینترنتی
یکی از اعضای انجمن ورکلب در محیط کافه همگانی، در حال برقراری یک تماس است.

آیا تجربیات شما به عنوان متخصص HR، بر تصمیمات شما در مورد افتتاح، تجهیز و راه‌­اندازی این محیط کاری، تاثیر داشت؟

من فکر می­کنم آن­جا تاثیر زیادی روی مهارت داشت. وقتی شما فرهنگ شرکت را می­سازید، این مشابه ساختن اجتماع است. من هیچ وقت در مورد سیاست و روش، حساس نبودم؛ اما بدون تردید در مورد ظرفیت انسانی حساس بودم و به مردم کمک میکردم تا به آرزوهایشان برسند؛ حتی اگر این به معنای حضور در شرکت ما نبود.

من همچنین شروع به درک این موضوع کردم که 9-5 (ساعت کاری شرکت) روز کاری، دیگر به صورت پیش­فرض نیست. در ورکلب، ما تلاش می­کنیم تا فضای کاری ایجاد کنیم که بخش­های خود مراقبتی و زندگی اجتماعی خودمان را فدا نکنیم. حالا که تا ساعت 9 شب کار می­کنید، چه چیزی را از دست داده‌­اید؟ ما می­خواهیم آن را به روز شما تزریق کنیم. به طور مثال، وقتی ما این جا یوگا انجام می­دهیم، بسیار خوشحال می­شوم وقتی کسی قبلا هرگز یوگا انجام نداده ­است و من یک فضای امن ایجاد کرده‌­ام تا آن­ها چیزهای جدید را امتحان­ کنند.

میز اداری ایکیا Alex
میز اداری ایکیا مدل Alex، طراحی زیبا مطابق با چیدمان مدرن، مجهز به دو کشو و محفظه عبور سیم

چه چیزی در مورد اقتصاد کاری مدرن است که الهام بخش شماست؟ امید دارید که فضای شما چه چیزی را در افراد برای استفاده، پرورش دهد؟

نسل هزاره­‌ی جدید، «نسل صاحب حق» نامیده شده ­است. من عاشق این حس خود مختاری هستم که در آن­جا به وجود آورده‌ایم؛ که ما ایده­ای داریم و براساس آن اجرا می­کنیم. مردم دهه ­هاست که از تلاش برای چیزهای جدید، هراسناک‌اند و همه­‌ی این خدمات خلاقانه­‌ی زیبا به خاطر همتایان ما شکوفا شده­‌اند. محل کار روزانه­‌ی مدرن، ناچار است به این احترام بگذارد. ما موجودات احساساتی هستیم. فضای متفاوت، احساسات متفاوت و حالت­های متفاوتی را برمی ­انگیزد. تغییر فضای شما می­تواند یک چشم­ انداز کاملا جدید به شما بدهد.

امیدوارم با خواندن این مطلب، نکات مفیدی برای ایجاد محیط کاری پویا‌تر و همچنین تعامل بهتر با کارکنان شرکت خود به دست آورده باشین، حتما نظرات و پیشنهادات خودتان را در این ضمینه با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید