مبل تختخوابشو چیست؟ 6 نکته برای خرید مبل تختخواب شو باکیفیت

0
2199
6 نکته برای خرید مبل تختواب شو باکیفیت
6 نکته برای خرید مبل تختواب شو باکیفیت و بادوام
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مطلب ما سعی می کنیم که شما را با تعاریف یک مبل تختخواب شو، تاریخچه آن و همچنین نکات کلیدی برای خرید یک مبل تختخوابشو راحت آشنا کنیم، با مجله خبری مبلک همراه باشید.

تعریف مبل تختخواب شو

یک مبل تخت­خواب­شو (در آمریکا اغلب، مبل تخت­خواب، تخت­خواب مخفی، کاناپه­‌ی تخت­خواب، مبل خواب یا مبل کشویی، نامیده می­شود) معمولا یک مبل یا کاناپه ­ای است که زیر کوسن­ های زیرین، چهارچوبی فلزی و تشکی نازک مخفی شده­ است که می توان آن را بیرون کشیده یا باز کرد تا یک تخت­خواب به وجود آید.

  • تشک ژاپنی مدل غربی با مبل تختخواب شو تفاوت دارد؛ اگر چه که استفاده از تشک­های ژاپنی در مبل های تختخوابشو کاملا مرسوم است.

تاریخچه مبل تختخواب شو

لئوناردو سی. بیلی (Leonard C. Bailey) در 18 جولای 1899 میلادی امتیاز ساخت اولین «تخت­خواب تاشو» را بدست آورد. چهارچوب فلزی تخت­خواب، قابلیت تا شدن داشت و تشک، در صورت لزوم خمیده و بسته می­شد. بعدا، به «تخت­خواب مخفی» معروف شد.

ویلیام لارنس مورفی (William Lawrence Murphy) امتیاز ساخت «تخت­خواب تاشوی دیواری» را بدست آورد که امروزه معروف به «تخت­خواب مورفی» است. مشخصه­‌ی این نوع تخت­خواب، حفظ فضا با تا­شدن تخت در گنجه­‌ی درون دیوار است.

در سال 1931، برنارد کاسترو (Bernard Castro) با استفاده از 400 دلار از پس­‌انداز خود، «کاستروی قابل تبدیل» را تولید کرده و به فروش رساند. طراحی کاسترو، الگوی تکامل اکثر مبل­های تختخوابشو امروزی است.

حوالی سال 1980، پس از تقلید و الگوبرداری از طراحان ژاپنی، تشک ژاپنی در آمریکا پدیدار شد. ویلیام بروور (William Brouwer)، شخصی بود که اولین سبک از مبل دارای چهارچوب قابل تبدیل را در آمریکا، تولید کرد.

مبل تختخوابشو کاستروی قابل تبدیل
مبل تختخوابشو کاستروی قابل تبدیل

6 نکته برای خرید مبل تختخوابشو با کیفیت

شما می­توانید هر اتاقی را با مجهز کردن آن به مبل تختخوابشو به اتاق خواب یا اتاق مهمان تبدیل کنید. مبل تختخواب شو (با هر نامی که خوانده شود) یکی از همه­ کاره­ ترین و پرکاربردترین بخش­های مبلمان است که شما باید آن را در خانه خود داشته باشید. در گذشته، این نوع تخت­خواب چندان راحت نبوده و باعث ایجاد کابوس ­های ناشی از بی­خوابی می­شد؛ اما اکنون در حقیقت، برخی از مبل­های تختخوابشو به اندازه­‌ی تختخواب های معمولی، راحت­‌اند.

هنگام خرید یک مبل تخت­خواب­شو، این نکته را باید یادآوری کنم که یک مبل برای نشستن به کار می رود، در واقع ما از مبل بیشتر برای نشستن استفاده می کنیم تا خوابیدن! بنابراین، این احساس به وجود می‌­آید که لازم است برای آن دنبال ویژگی­های مشابه موجود در مبل­های معمولی بگردید. ویژگی­هایی همچون نوع طراحی که متناسب با نیازها و اولویت­های سبک و سیاق مد نظر شما باشد. تنها تفاوت در آن است که شما به دنبال تشک راحت و مکانیزمی کارآمد و موثر نیز هستید. در ادامه این مطلب شما را با 6 نکته بسیار حیاتی و مفید برای خرید یک مبل تختخوابشو بادوام و راحت آشنا می کنیم.

مبل تختخوابشو بدون مکانیزم Flottebo
مبل تختخوابشو ایکیا مدل Flottebo بدون داشتن مکانیزم، تنها با برداشتن تشک های مخصوص به تختخواب نرم و راحت تبدیل می شود.

جستجوی چهارچوبی از جنس چوب سخت

قوی­ترین و بادوام­ترین قاب­ ها برای هر نوع مبل از جمله مبل تختخوابشو، آن­هایی است که از چوب سخت خشک­ شده با کوره نظیر (راش، بلوط و توس) یا ترکیبی از چوب سخت خشک ­شده با کوره و تخته­‌ی چندلایه‌­ی درجه­‌ی مبلمان، ساخته شده ­باشد. از خرید چهارچوب ­های ساخته­ شده از چوب­ های نرمی همچون کاج و سرو اجتناب کنید.

چهارچوب چوبی مبل تختخوابشو
چهارچوب چوبی مبل تختخوابشو

جستجوی مکانیزم باز و بست با کیفیت

مکانیزم بلندشدن و بیرون­‌آمدن یک بستر خواب خوب، باید به گونه‌­ای باشد که با یک حرکت نرم و بدون سروصدا یا گیر، باز و بسته شود. به دنبال واحدهای طراحی ­شده با نوار قفلی بگردید تا از بسته ­شدن مناسب و همچنین بازشدن آسان، اطمینان حاصل­ کنید. به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که مکانیزم بازکردن به خوبی در هم قرار گرفته است و قطعات به راحتی شکسته یا شل نمی‌شوند.

مکانیزم مبل تختخوابشو
یک مدل مکانیزم مبل تختخوابشو که نشیمن به جلو می رود و تکیه گاه میخوابد.

احساس وجود لبه‌های صاف در تمام بخش­های داخلی

تمام بخش­های مکانیزم داخلی مبل تخت­خواب ­شو باید دارای لبه­‌هایی صاف باشد تا ملحفه­‌ها و پتوها دچار گیرکردن و پارگی نشوند. زمانی که شما از یک مبل تخت شو استفاده می­کنید، حتی اگر دارای بهترین مکانیزم عملکردی باشد، همواره جداکردن و برداشتن ملحفه­‌ها و پتوها پیش از بستن مبل، فکری خوب و منطقی است. این کار باعث می­شود تا بخش­های مختلف از تنظیم خارج نشوند.

بخش داخلی مبل تختخوابشو
بخش داخلی مبل تختخوابشو

بررسی کیفیت تشک

تشک باکیفیت باعث ایجاد خواب شبانه­‌ی خوب و راحت می­شود و به‌­خوبی از بدن در نواحی شانه‌ها، مفاصل بالای ران و ناحیه­‌ی پایینی کمر، پشتیبانی می­کند. تشک ضخیم تر، لزوما بهتر نیست. تشکی که نازک­تر بوده ولی بهتر ساخته شده­ باشد، ممکن ­است پشتیبانی بهتری ارائه ­کند. همچنین شما می­توانید با استفاده از یک لایه تشک روانداز بر روی تشک تختخواب خود جای راحتتری برای خواب داشته باشید.

تشک مبل تختخوابشو
تشک مبل تختخوابشو

امتحان آن

امتحان مبل تخت­خواب­شو پیش از خرید، همواره فکر خوبی است. سعی­ کنید آن را باز و بسته کنید تا ببینید چه حسی دارد. کاربرد آن باید آسان باشد و بازکردن آن نباید نیاز به زور و کشش داشته باشد. آن را بازکرده و روی آن بخوابید تا ببینید تشک چه حسی دارد.

اندازه‌ی آن

همیشه از اندازه­ گیری مبل تخت­خواب­ شو خود، پیش از اقدام به خرید، اطمینان حاصل کنید. اول طول و عرض مبل را درحالت بسته بودن و سپس در حالت باز (تختخواب) با دقت اندازه گیری نمایید. به یاد داشته­ باشید که زمانی که کاملا باز می­شود، نیاز به فضایی از اتاق به اندازه‌­ی یک تخت یا بیشتر دارد. اگر برنامه دارید تا بخشی از اثاثیه را در مقابل آن قرار دهید، مطمئن­ شوید که آن اثاثیه سبک­ وزن بوده و به راحتی جابه­‌جا می­شود؛ به گونه­ ای که پیش از بازکردن مبل تخت­خواب­شو، بتوانید به راحتی آن­ها را بلندکرده و از سر راه بردارید.

در آخر شما را به دیدن یک ویدیو بسیار زیبا و جذاب از انواع مدل مبل تختخواب شو با مکانیزم های مختلف دعوت می کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ اگر پس از مطالعه این مطلب موفق به خرید یک مبل تختخواب شو خوب و با کیفیت شدید حتما در قسمت نظرات مطرح کنید.

منبع Wikipedia Thespruce

4.3/5 - (10 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید