همه چیز درباره کابینت آشپزخانه ایکیا؛ چگونگی خرید، قیمت و کیفیت

0
2358
همه چیز درباره کابینت آشپزخانه ایکیا
همه چیز درباره کابینت آشپزخانه ایکیا؛ چگونگی خرید، قیمت و کیفیت ساخت
زمان مطالعه: 9 دقیقه

کابینت (Cabinet) یکی از اجزای بسیار مهم یک آشپزخانه به حساب می‌آید که برای نگه‎‌داری لوازم پخت و پز، ظروف و مواد غذایی مورد استفاده قرار ‌‌می‌گیرد. کابینت‌هایی که امروزه در آشپزخانه‌ها مشاهده می‌کنیم در اوایل قرن بیستم و به صورت کمدهای تکی در آشپزخانه ها به کار گرفته می‌شد. شرکت سوئدی ایکیا را حتما می‌شناسید البته نه با کابینت های آشپزخانه اش! بلکه با میزها، صندلی‌ها، مبلمان و ظروف و لوازم آشپزخانه اش که محبوبیت بسیار زیادی بین بانوان ایرانی دارد. در مطلب {همه چیز درباره کابینت آشپزخانه ایکیا؛ چگونگی خرید، قیمت و کیفیت} ما میخواهیم به صورت جامع شما را با نحوه طراحی کابینت های آشپزخانه ایکیا (Ikea Kitchen Cabinet)، کیفیت ساخت‌شان و همچنین قیمت و نحوه خرید آنها آشنا کنیم. با مجله دکوراسیون داخلی مبلک همراه باشید.

آیا امکان خرید کابینت آشپزخانه ایکیا در ایران وجود دارد؟

خب شاید این اولین سوالی باشد که ذهن شما را به خود مشغول کند، آیا اصلا می‌توان کابینت های آشپزخانه آیکیا را سفارش دارد؟ چگونه؟ هم بله و هم خیر! متاسفانه به دلیل نبود نمایندگی رسمی ایکیا در ایران امکان نصب و همچنین مشاوره کابینت های ایکیا توسط تکنسین های این شرکت وجود ندارد. زمانی که شما کابینت‌های ایکیا را خریداری می‌کنید دو راه پیش روی شما وجود دارد: راه اول طراحی کابینت آشپزخانه تان از طریق سایت ایکیا که در ادامه همین مطلب به صورت کاملا جامع به آن اشاره میکنیم. و راه دوم مراجعه به نمایندگی ایکیا واقع در شهر محل زندگیتان و طراحی نقشه کابینت به صورت رایگان توسط مهندسین ایکیا.

  • در فروشگاه ایکیا امکان خرید تک تک اجزای یک کابینت شامل شلف ها، درب ها، طبقات، دستیگره ها و… وجود دارد.

طراحی ساده کابینت آشپزخانه به کمک ابزار آنلاین ایکیا

ایکیا شرکتی بوده که سعی داشته همیشه با استفاده از تکنولوژی، راحتی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، ایکیا در سال 1968 میلادی اولین کامپیوتر خود را که به اندازه یک اتاق بود برای امکان تحویل کالا‎ها تحت کنترل رایانه‌ای به فروشگاه هایش اضافه کرد. پیشنهاد میکنم مطلب (نقاط برجسته در تاریخ شرکت سوئدی ایکیا) را حتما مطالعه نمایید. خب برگردیم به مطلب خودمان، شما می‌توانید با مراجعه به این بخش از سایت ایکیا به این ابزار طراحی دسترسی داشته باشید.

در ابزار طراحی کابینت آشپزخانه ایکیا چه آپشن ها و امکاناتی وجود دارد؟

به محض اینکه به بخش طراحی کابینت آشپزخانه ایکیا مراجعه کنید با چهار طرح از پیش آماده شده مواجه می‌شوید که دو تا از طرح‌ها به صورت ساده و دو تای دیگر به صورت کابینت ال طراحی شده‌اند. پس از کلیک بر روی طرح مورد نظرتان شما وارد بخش جدیدی میشوید و امکان تغییر تمام اجزای کابینت را خواهید داشت.

صفحه اصلی طراحی کابینت آشپزخانه ایکیا
صفحه اصلی ابزار آنلاین طراحی کابینت آشپزخانه ایکیا

با کلیک بر روی علامت (+) کادر جدیدی در زیر نمایان می‌شود که شما می‌توانید از میان آیتم های پیشنهادی هر کدام را که باب سلیقه‌تان است انتخاب کنید، پس از کلیک بر روی گزینه مورد نظرتان تغییرات به صورت آنی نمایان می شود. شما میتوانید جنس و رنگ کابینت های ردیف بالایی، جنس و رنگ رویه پیشخوان کابینت (سنگ، چوب طبیعی، تخته سه لا )، سینک ظرفشویی، شیر ظرفشویی، جنس و رنگه دسته ها و همچنین جنس و رنگ کابینت‌های ردیف پایین را تغییر دهید.

تغییر جنس و رنگ کابینت بالایی
تغییر جنس و رنگ کابینت‌های ردیف بالایی با بیش از 30 انتخاب در جنس های ساده، هایگلاس، رویه چوب و…

همانگونه که در تصویر زیر هم مشاهده می کنید، امکان انتخاب جنس و رنگ رویه پیشخوان کابینت از بین بیش از 30 طرح موجود وجود دارد، فرقی ندارد عاشق رویه کابینت سنگی سفید یک دست باشید یا رویه سنگی مشکی دارای رگه و یا چوب طبیعی با آن بافت های زیبا و منحصر به فردش یا اینکه رویه پی وی سی کاملا ضد آب همه و همه موجود هستند.

تغییر رویه پیشخوان کابینت ایکیا
تغییر جنس رویه پیشخوان کابینت ایکیا

فیلم آموزشی نحوه کار با سامانه طراحی آنلاین کابینت ایکیا

در این ویدیو کوتاه حدود 4 دقیقه ای ما بخش های مختلف این سامانه طراحی کابینت آشپزخانه را بررسی کرده‌ایم. خوشبختانه رابط کاربری این سامانه بسیار خوب است و افراد مبتدی هم قادر خواهند بود به سادگی با آن ارتباط برقرار کنند.

تست و بررسی کابینت آشپزخانه آیکیا پس از 7 سال استفاده!

خب برویم سر مساله اصلی، یعنی قیمت و کیفیت ساخت کابینت های آشپزخانه ایکیا و چه گزینه‌ای بهتر از شخصی که بیش از 7 سال است که از کابینت های آیکیا در آشپزخانه خود استفاده می‌کند. مالک کانال نسبتا پرطرفدار یوتیوب The DIY Mommy که لینک ورود به این کانال را در بخش منابع همین مطلب هم قرار داده‌ایم، کسی است که در هنگام ساخت خانه خود از کابینت های ایکیا برای آشپزخانه خود استفاده کرده است.

نقاط برجسته در تاریخ شرکت سوئدی ایکیا
بخوانید

کابینت های ایکیا از چه جنسی هستند؟

این خانم در پاسخ به سوال: کابینت های آشپزخونه ایکیا از چه جنسی هستند، گفته: خب کابینت ها از ام دی اف (MDF) ساخته شده، در نتیجه اساسا تخته ها از لایه های نازک چوب که به همدیگه چسبیده شده‌اند تا سطح خیلی محکمی ایجاد کنند. چوب خالص نیست اما قطعا سازه محکمی هست و هیچ کم و کاستی نسبت به چوب طبیعی نداره.

قیمت کابینت های آشپزخانه ایکیا؛ گران یا ارزان؟

این خانم در پاسخ به سوال: کابینت های آشپزخانه خونه شما چه قیمتی دارند؟ گران هستند؟  گفته: خب برای ما در هفت سال پیش یادتون باشه هزینه اش به دلار کانادا کمی کمتر از 10 هزار دلار (127 میلیون تومان) شد، البته من فقط در مورد کابینت های آشپزخونمون حرف نمی زنم، این هزینه برای نصب تمام کابینت هایی هستش که ما در آشپزخونه، حمام و رختشوی‌خونه استفاده کردیم. خب اگر شما تا به حال دنبال خرید کابینت های سفارشی رفته باشید می‌دونید که فقط برای آشپزخانه باید هزینه ای بیش از 50 هزار دلار کانادا (635 میلیون تومان) رو پرداخت کنید. پس اگر دنبال یک گزینه مناسب با بودجه معقول هستید من فکر میکنم این راهی هست که باید برید. ما واقعا پول زیادی با خریدن کابینت های ایکیا پس انداز کردیم.

آیا کابینت های ایکیا کاربردی هستند؟

این خانم در مورد امکانات کابینت های آشپرخانه ایکیا میگه: چیزی که من درباره اون ها خیلی دوست دارم اینه که اون ها خیلی کاربردی هستند. اونها خیلی چیزهای خارق العاده‌ای دارند، مثل کشوها. می دونم که خیلی از شماها روی ویدیوی قفسه خوراکی های من کامنت گذاشته بودین که اون کشوهای مشبک توی کابینت ها از کجا آمده بودند؟ اون ها در واقع داخل کابینت های آیکیا ساخته شده بوند و وقتی که ما داشتیم آشپزخونه ایکیا رو طراحی می‌کردیم، این آپشن رو هم اضافه کردیم.

کیفیت ساخت کابینت آشپرخانه ایکیا

این خانم در پاسخ به سوال: آیا کابینت های آشپزخانه ایکیا باکیفیت و بادوام هستند؟ از دید من جوابش بله هستش، در تجربه من اون ها یک افزوده افسانه‌ای برای خانه ما بوده‌اند. اون ها هفت سال دوام آورده‌اند و من میتونم ببینم که اونها برای چندین سال دیگه هم دوام خواهند آورد. ما در واقع از کابینت های ایکیا علاوه بر آشپزخونه در حمام و همچنین رخت‌شور‌خانمون هم استفاده کردیم که اونها هم کاملا سالم موندن.

دوام سینک ظرفشویی ایکیا

این خانم در ادامه در مورد کیفیت و دوام سینک ظرفشویی ایکیا می‎‌گوید: همچنین ما یک سینک ظرفشویی ایکیا در آشپزخونمون گذاشتیم که من قطعا عاشقشم، البته گاهی تمیز کردنش یکم مشکله، اما اگر شما از پاک کننده مناسب استفاده کنید، تقریبا راحت میشه اون رو تمیز کرد.

تخت گوشت کابینتی ایکیا

ما همچنین روی سطح کابینتمون از تخت گوشت چوبی استفاده میکنیم که ما فقط در طی این هفت سال گذشته یکبار اون ها رو عوض کردیم، چرا که بدیهی است اونا یکمی کوبید و خراشیده بشن. چرا که از جنس چوب هستند، اما اون ها خوب بوده اند و من شکایتی ندارم.

ویدیو کامل بررسی کابینت های ایکیا پس از 7 سال استفاده با زیرنویس فارسی

سعی کردم چکیده اصلی این ویدیو رو در مطلب بذارم که اگر شما نتونستید به هر دلیلی این ویدیو رو تماشا کنید، بی نصیب نمانید، حتما این ویدیو رو با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

عکس بیش از 36 مدل کابینت آشپزخانه ایکیا

خب تصمیم گرفتم برای اینکه یک مطلب خوب و پر و پیمان داشته باشیم، تعدادی از عکس های منتخب و زیبا انواع مدل کابینت های ایکیا در سبک های مینیمال، کلاسیک، ساده، مدرن و… رو قرار بدم تا شما بتونین با دیدنشون برای ساخت آشپزخانه رویاییتون ازشون الهام بگیرین.

یک آشپزخانه مناسب برای یک خانه مشترک
آشپزخانه کوچک ایکیا با رنگ سفید و پیشخوان چوبی مناسب برای خانه های اشتراکی، مانند دانشجویی.
یک ایستگاه ساده برای ذخیره سازی و مرتب سازی
استفاده مناسب از فضای کم آشپزخانه به سبک ایکیا با استفاده از قفسه های فلزی، باکس های چوبی و سطل های پلاستیکی بزرگ
آشپزخانه سبز زیبا
کابینت آشپزخانه با رنگ سبز که با رنگ دیوارهای آشپزخانه کاملا مطالقت دارد، البته نباید از رنگ تیره پیشخوان هم گذشت!
آشپزخانه مخصوص سر آشپز
یک آشپزخانه ایکیایی فول امکانات با کابینت های نقره ای براق و جزیره بزرگ و امکانات هوشمند مخصوص یک سرآشپز خبره!
آشپزخانه مناسب برای زندگی در فضای باز
این طرح کابینت، آشپزخانه ای ساده و با فضایی کاملا باز را در اختیار شما می گذارد. نظر شما در مورد رنگ چوبی آن چیست؟
آشپزخانه دوست داشتنی سبز
کابینت آشپزخانه طرح ال ایکیا با رنگ سبز روشن بسیار خاص و رویه سنگ لکه دار سفید
آشپزخانه براق برای فضاهای کوچک
طرح کابینت آشپزخانه ایکیا برای فضاهای خیلی کوچک و نقلی ساخته شده از جنس هایگلاس براق با تم آبی تیره و سفید.
کابینت طرح چوب ایکیا
یک کابینت طرح چوب زیبا برای استادان آشپزی! کوچک و کاربردی.
کابینت جزیره ای کلاسیک ایکیا
کابینت آشپزخانه تیره با سبک کلاسیک، دارای درب های شیشه ای، رویه سنگ کوارتز و جزیره بزرگ مرکزی
کابینت تمیز و براق ایکیا
طراحی بسیار ساده با رنگ تمام سفید بدنه و پیشخوان سنگی مشکی با رگه های سفید! کوچک زیبا و کاربردی
کابینت جم و جور با طراحی کلاسیک
کابینت جم و جور با طراحی کلاسیک، استفاده بهینه از فضای موجود به بهترین شکل. زندگی جمع و جور با طراحی کلاسیک مطابقت دارد!
کابینت آشپزخانه مدرن ایکیا
طرح کابینت آسپزخانه مدرن، پخت و پز در فضای مدرن چه حس و حالی دارد؟ یک جزیره مرکزی براق با پیشخوان کوارتز و کابینت های ذخیره سازی متعدد، دیگر جه میخواهید!

طرح آشپزخانه دنج و زیبا

آشپزخانه سفید با جزیره

کابینت مشکی با کشوها افقی عریض

کابینت آشپزخانه ساده با نهایت کارایی

کابینت آشپزخانه سفید مدرن و زیبا

کابینت آشپزخانه هایگلاس کرم ایکیا با سبکی هوشمند

کابینت آشپزخانه فلزی ساده

کابینت طرح مدرن به رنگ مشکی و رویه پیشخوان چوبی

کابینت سفید براق با پیشخوان چوبی

کابینت براق با تم تیره

کابینت طرح باز کوچک

طرح کابینت شیک و اسمارت

فضای ذخیره سازی کاربردی در آشپزخانه
با استفاده از قفسه های چوبی ساده به آسانی میتوان فضای ذخیره سازی زیبایی ایجاد کرد. از مزیت های دیگر این چنین فضاهایی دسترسی سریعتر به وسایل مورد نیاز است.

طرح آشپزخانه بزرگ با دو جزیره

طرح آشپزخانه سفید براق با دسته های طلایی

طرح آشپزخانه اقتصادی و کم خرج

کابینت آشپزخانه طرح مینیمال براق با رنگ زرشکی

طرح کابینت آشپزخانه بسیار کوچک 4 متر مربعی

طرح کابینت مینی آشپزخانه کوچک، بسیار منعطف و کاربردی

طرح کابینت آشپزخانه جادار

طرح کابینت آشپزخانه کوچک خلاقانه با دستگیره های چرمی

طرح آشپزخانه کاربردی ایکیا به همراه جزیره کوچک

کابینت آشپزخانه کلاسیک رنگ خاکستری، مجهز به جزیره بزرگ

کابینت آشپزخانه طرح سفید و طرح چوب ایکیا

منبع  Wikipedia IKEA  The DIY Mommy

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید