نحوه‌ نظافت و نگهداری مبلمان فضای بیرونی

0
2286
نحوه‌ی نظافت و نگه‌داری مبلمان فضای بیرونی
چگونگی نظافت و نگه‌داری مبلمان فضای بیرونی
زمان مطالعه: 12 دقیقه

آه، فصل ایوان. خورشید می­درخشد. پرندگان می­خوانند و شما از فضای بیرونی که به طرز عالی طراحی شده ­است، لذت می­برید. به سرعت، دو هفته به جلو بروید. ناگهان، مجموعه­‌ی ناهارخوری خود را پوشیده از برگ­ های کهنه و تر یافته و می­بینید که آن پرندگانی که قبلا جذاب بودند، جای­ جای فضای بیرونی بی ­عیب شما را روشن کرده‌­اند. خبرهای خوب؟ مبلمان فضای باز شما، خراب نشده است. ما به شما نحوه­‌ی پاکسازی و نگه­داری مبلمان فضای بازتان را به بهترین شکل نشان می­دهیم. قرار است زندگی طولانی، راحت و شیک داشته­ باشید. دستکش­‌ها را بپوشید و تا انتهای این مقاله با مجله خبری مبلک همراه باشید.

نگهداری میز و صندلی باغی
خانم ربکا توانسته با بکارگیری دستورالعمل های ما ست میز و صندلی ناهارخوری باغی خود را بسیار تازه و تمیز نگه دارد؛
  • مواد مختلف، نیازمند مراقبت‌­های متفاوتی‌­اند. ممکن ­است شما این را قبل از خرید مبلمان ایوان خود بدانید؛ اما اگر از خود میپرسید که چگونه آن­ها را نظافت و نگه­داری کنید، نگران نباشید. به همین دلیل است که ما اینجاییم.

چگونه مبلمان فضای بیرونی را نگه­داری کنیم؟

مانند بسیاری از موارد در زندگی (چین و چروک، آفتاب سوختگی، سرماخوردگی معمولی و …)، کلید این که مبلمان فضای بیرونی شما جلوه کرده و بهترین باشد، ساده است: پیشگیری. اگر شما صرفا بخواهید اجازه دهید که باران هفتگی روی مبلمان بیرونی شما ببارد، هیچ نگرانی از بابت این که استفاده از چه پاک­ کننده­ایی برای آن بدون مشکل است، وجود ندارد. بنابراین مدل های مختلفی از مبلمان فضای بیرون مانند سری SOLLERÖN ایکیا وجود دارد که اگر شما در مکانی باران­ خیز زندگی می­کنید، برای آنجا مناسب­تر هستند، زیرا بافتی حصیری شکل دارند و از پلاستیک مقاوم پلی پروپیلن ساخته شده اند.

ست مبلمان فضای باز ایکیا SOLLERÖN
ایجاد یک فضای بیرونی دنج و راحت با ست مبلمان فضای باز ایکیا SOLLERÖN

نگه داری مبلمان فضای باز در مکان مسقف یا درون روپوش مخصوص

اگر برای مراقبت از مبلمان فضای بیرونی خود یک فضای مسقف برای نگه داری داشته باشید بسیار عالی است، زیرا زمانی که پیش بینی هوا کمی بد به نظر می رسد می توانید آنها را به جای امن منتقل کنید و اگر چنین جایی ندارید بهترین کار بعدی استفاده از روپوش یا کاور مبلمان است.

معمولا، روپوش­‌های مخصوص فضای باز از جنس پارچه­‌ی بوم نقاشی، پلی­ استر یا وینیل ساخته می‌شوند، مانند مجموعه کاورهای فضای باز مبلمان TOSTERÖ ایکیا که در بسیاری از طوفان­ها از مبلمان شما محافظت خواهد ­کرد. یک راز کوچک: روپوش‌های مبلمان تنها برای شرایط کلاسیک رطوبت و وزش باد نیست. درست مانند این که شما برای محافظت از پوست خود، از کرم ضد آفتاب SPF100 استفاده می کنید ، روپوش­های فضای بیرون به جلوگیری از در معرض آفتاب بودن و محوشدن رنگ ناشی از آن، کمک میکند. آن­ها همچنین از مبلمان در برابر کثیفی­‌های پرندگان محافظت می­کنند. این خوش ­شانسی است که اکنون شما مجبور نیستید آن­ها را از روی صندلی بیرونی Tarno جدید خود، پاک­ کنید.

کاور مبلمان فضای باز ایکیا تسترو
کاور مبلمان فضای باز ایکیا مدل تسترو، کاملا ضدآب بوده و در برابر نور آفتاب هم کاملا مقاوم می باشد.

برای اطمینان از بیشترین استفاده از روپوش مبلمان فضای بیرونی، چند چیز وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید:

  • به پیش­بینی­‌های هواشناسی توجه­ کنید. یک روز ابری بدون بارندگی بهترین شرایط برای مبلمان فضای بیرونی شماست. اگر شما در پیش­بینی­‌های هواشناسی، هر گونه نکته­‌ای مبنی بر تابش مفرط آفتاب یا بارش مشاهده کردید، بهتر است تا مبلمان را بپوشانید.
  • فقط مبلمان کاملا خشک را بپوشانید. اگر مبل یا صندلی مرطوب است (خواه ناشی از شبنم صبحگاهی باشد، خواه یک بارش سبک) با پوشاندن آن­ها، تنها این رطوبت را زیر روپوش گیر انداخته‌­اید. رطوبت گیرافتاده + محیط محصور = شرایط عالی برای بادزدگی
  • اشیا را روی روپوش قرار ندهید. ما می­دانیم وسوسه­ انگیز است که هنگام یک بارش سنگین، گیاهان خانگی خود را بیرون ببرید تا به شکل بهینه آن­ها را آبیاری کنید؛ اما قرار دادن اشیایی همچون گلدان­‌ها روی روپوش­‌ها باعث به دام افتادن رطوبت شده و می­تواند نشانه­‌هایی برجای گذارد.

نگهداری بالش و تشک های مبلمان بیرونی

وقتی که شما وسایل بزرگتر خود را پوشانده‌­اید، همواره مسئله­‌ی نگه­داری چیزهایی مانند بالش­ها و پشتی­‌های پارچه­‌ای وجود دارد. نگه­داری وسایل فضای بیرونی به معنای یک محفظه­‌ی پلاستیکی بزرگ نیست که برخلاف ظاهر و دکوراسیون منزل شما باشد. نگه‌داری می­تواند بخشی از زیبایی­ شناسی باشد. کیف نگهدارنده فضای باز ایکیا مدل TOSTERÖ را برگزینید، این کیف ساخته شده از پلی استر و چرم مصنوعی به شما کمک می کند که به بهترین شکل ممکن بالش ها، پتو ها و چراغ های فضای بیرون خود را محفوظ نگاه بدارید، البته بعضی از مدل مبلمان های فضای باز همانند SOLLERÖN IKEA دارای فضای ذخیره سازی در قسمت زیر نشیمن هستند.

کاور پشتی مبلمان فضای باز ایکیا مدل TOSTERÖ
با کمک کاور ضدآب TOSTERÖ ایکیا شما قادر خواهید بود بدون نگرانی پشتی ها و تشک های مبلمان بیرونی خود را درون آن نگهداری کنید.

حتی اگر شما اکنون متخصص نگه­داری مبلمان فضای بیرونی خود هستید، همه می­دانیم که گاهی اوقات، غیرمنتظره‌­ها روی می‌دهد. تندرهای غافلگیرکننده، اثر دست­های گل‌آلود یا ریختن تصادفی نوشیدنی‌­ها، همگی امکان­پذیر هستند. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا دقیقا دریابید که چگونه می­توانید کاری کنید که مبلمان شما دوباره مانند روز اول به نظر بیاید.

نحوه‌ی مراقبت از مبلمان فضای بیرون چوبی

اگر شما می­توانید از یک کاکتوس مراقبت کنید، می­توانید مراقب مبلمان چوبی فضای بیرون نیز باشید. برخی چوب­‌ها برای فضای بیرون بسیار بهتر از سایرین هستند. در این مقاله، ما توصیه به استفاده از کاج، اقاقیا و اکالیپتوس می­کنیم؛ زیرا آن­ها محکم، سخت و ارتجاعی­‌اند. کاج به طور طبیعی متراکم و چرب است. چربی آن مانند یک میدان نیرو عمل می­کند. این چربی، چوب را مهر و موم کرده و موریانه­‌های حریص و رطوبت را به طور یکسان دفع می­کند. این نوع چوب بسیار سخت است و در حقیقت، اغلب در ساخت قایق­‌های معمولی و بادبانی استفاده می­شود. اقاقیا و اکالیپتوس نیز پس از انجام عملیات تکمیلی روی آن­ها، انعطافی مشابه دارند.

ست میز و صندلی ناهارخوری بیرونی ایکیا مدل Applaro
مجموعه میز و صندلی ناهارخوری ÄPPLARÖ از چوب مستحکم اقاقیا ساخته شده است و در صورت مراقبت و رسیدگی اصولی و منظم تا سال‌ها همان کیفیت همیشگی خود را حفظ خواهد کرد و شما تا سال های از خوردن انواع وعده های غذایی در فضای آزاد و زیبای حیاط یا پشت بام خانه تان لذت خواهید برد.

مانند بسیاری از مواد طبیعی، چوب با هوا دچار فرسودگی میشود. باران، برف، باد، تابش خورشید و دما، همگی بر چوب اثر می­گذارند (دقیقا مانند طبیعت).

چگونگی تمیز کردن لکه ها از روی مبلمان چوبی

دستورالعمل­های عمومی نظافت چوب بسیار ساده است: با پارچه­‌ای مرطوب که زبر نباشد، کثیفی را برطرف نمایید. برای لکه‌­های سرسخت، به راحتی پارچه را درون ترکیب صابون ملایم دارای PH طبیعی (مانند صابون کاستیل) و آب فرو برید. آب اضافی را بچلانید و لکه را پاک­ کنید. سپس آن ناحیه را با پارچه­‌ی دیگری خشک­ کنید یا اگر هوا خوب است، اجازه ­دهید تا زیر نور آفتاب خشک شود.

البته، عوامل خارجی شما را مجبور می­کند تا مبلمان خود را کمی بیش از حد معمول، تمیز کنید. اگر شما مبلمان چوبی خود را حوالی یک استخر یا وان آب گرم قرار داده‌­اید، هفته‌­ای یک بار آن را با آب، پاک ­کنید. رسوب کلر می­تواند باعث خوردگی روکش­‌های سطح چوب شود.

مبلمان فضای باز کنار استخر
لذت بردن از هوای بیرون در کنار استخر با مبلمان فضای باز نرم و راحت

ما معمولا سوال­هایی از مشتریان خود مبنی بر نگرانی پیرامون تعدادی از مسائل متداولی که آن­ها درباره­‌ی مبلمان فضای بیرونی چوبی خود مشاهده می­کنند، دریافت می­کنیم. لذا در این جا برخی از آن­ها را مطرح می­کنیم:

چرا مبلمان فضای بیرون چوبی من ترک خورده­‌ است؟

درست مانند شما، گیاهان تشکیل­ شده از سلول­هایی هستند که حاوی آب است. آب بسیار زیاد باعث تورم و آب بسیار کم منجر به انقباض و ترک ­خوردگی می­شود. این واقعیت چوب سفتی است که در معرض تغییرات دما و رطوبت قرار دارد. اگر شما نگران ترک خوردگی هستید، تا حد امکان، لوازم چوبی خود را خشک، پوشیده و محافظت ­شده در برابر گرما یا سرما، نگاه دارید.

چرا مبلمان چوبی ایوان من نقره‌­ای یا خاکستری شده ­است؟

تبریک می­گوییم! مبلمان شما در حال تبدیل­ شدن به یک پتینه‌­ی زیباست. در طول زمان، مبلمان فضای باز چوبی، نشانه‌­های کهنگی از خود بروز می­دهند. کاج و اقاقیا یک پتینه­‌ی نقره­‌ای ایجاد می کنند، این 100% طبیعی است و نباید ترسید. اگر این چیزی است که واقعا موجب نگرانی شماست، اکثر ترمیم ­کنندگان مبلمان می­توانند مجددا روی وسایل شما، عملیات تکمیلی انجام دهند تا دوباره به ظاهر دلخواه شما برسد.

چگونه می­توانم مانع رشد کپک روی مبلمان فضای بیرونی خود شوم؟

کپک، به ویژه در چوب و پارچه­‌ها، زمانی به وجود می‌­آید که یک ماده به مدت طولانی در تماس با رطوبت خیلی زیاد باشد. با اطمینان از خشک و پوشیده­ بودن مبلمان خود از رشد کپک، جلوگیری کنید. بلافاصله هرگونه مایع ریخته ­شده روی وسایل را با پارچه­‌ی خشک، پاک­ کنید. مطمئن شوید که باقی­مانده‌­های طبیعی، مانند برگ­ها و میوه‌­های کاج خیس ­شده روی وسایل قرار ندارند. مبلمان و کوسن­‌ها را درحالی که همچنان نمناک هستند، انبار نکنید و فقط آن­ها را در محیط­‌های دارای تهویه­‌ی مناسب، نگه­داری کنید.

  • گرچه کپک زیبا نیست؛ اما معمولا می­توان آن را به راحتی از بین برد. ماسک و دستکش بپوشید و وسایل را با برس نرم و مخلوطی از آب گرم و صابون دارای PH طبیعی (مانند صابون کاستیل)، بسابید. پس از پاک­سازی، بگذارید تا وسایل زیر آفتاب کاملا خشک‌شوند.

نحوه‌ی مراقبت از مبلمان فضای بیرون فلزی

مدرن و صنعتی؛ اما قابل زنگ ­زدن. درحالی که به طور معمول مراقبت از آن­ها آسان است، اما برخی از فلزات مستعد داشتن علائم خوردگی، اکسیداسیون و سایش هستند. در این مقاله، ما از روکش پودر آلومینیوم با کیفیت بالا و فولاد گالوانیزه­‌ی گرمادیده برای مقابله با چنین واکنش­هایی استفاده می­کنیم. فلزات ما در عین سبک ­وزنی، برای مقاومت در برابر خوردگی و شرایط دمایی بالا، ساخته شده‌­اند.

تمیز کردن مبل چرم و نگهداری آن با چهار روش موثر
بخوانید

برخلاف تصور شما، پاک­ کردن فولاد و آلومینیوم به یک دست ظریف نیاز دارد. ترفند کار، داشتن یک دستمال و آب گرم و صابون است. نیازی به پرخاشگری نیست؛ یک پاک­سازی سبک، صورت خواهد گرفت. مطمئن­ شوید که فلز را کاملا شسته و به ­آرامی خشک کرده‌اید. باقی­ماندن آب اضافی یا مواد پاک­ کننده پشت وسایل، می­تواند منجر به ایجاد لکه و تغییر رنگ شود.

مبل سه نفره فلزی بیرونی ایکیا مدل BRUSEN
مبل سه نفره فلزی بیرونی ایکیا مدل BRUSEN، ساخته شده از فولاد با پوشش رنگ پودری کاملا ضد آب و مقاوم در برابر تغییرات محیطی

نحوه­‌ی مراقبت از مبلمان فضای بیرون پلاستیکی

پلاستیک، ظرفیت این که فضای بیرونی شما را به اتاق نشیمنی شیک و زیبا و رنگارنگ تبدیل­ کند‌ را دارد؛ اما خریداری آگاه باشید: همه­‌ی پلاستیک­ ها یکسان ساخته نشده‌­اند. مبلمان پلاستیکی درصورتی که باکیفیت باشد، می­تواند بادوام، مقاوم در برابر اشعه­‌ی UV، و ضد ترک­ خوردگی باشد. پرسش این است که چگونه از مبلمان فضای بیرونی پلاستیکی خود محافظت کنید.

صندلی راحتی پلاستیکی فضای باز SKARPÖ
به نظر می­رسد که صندلی­ اسکاپو ایکیا برای محیط کنار استخر، بسیار مناسب است؛ اما باید در زمان عدم استفاده، پوشیده­ شده یا به جای دیگری برده­ شود.

ما از ماده­‌ی پلی­ پروپیلن (Polypropylene Plastic) در وسایلی مانند صندلی­های « SKARPÖ» خود استفاده کرده­‌ایم تا از تمام مزایای زیبایی­ شناختی و عملکردی آن بدون داشتن هیچ‌گونه سستی و بی­ دوامی، بهره ببریم. برای این­که مبلمان پلی­ پروپیلن، پررنگ و درخشان باقی بمانند، آن را در زمان عدم­ استفاده، از نور خورشید دور کنید. حتما حتما این کار را انجام دهید!

  • برای نظافت روزانه، تمام چیزی که نیاز دارید شامل صابون دارای PH طبیعی حل‌­شده در آب گرم و پارچه است. از بکارگیری سفیدکننده و همین­طور شوینده­‌ی قوی، اجتناب کنید.

نحوه­‌ی مراقبت از مبلمان ساخته ­شده از خیزران (بامبو) و حصیر رزینی

مانند بسیاری از چیزهای زیبا و ظریف، خیزران نیاز به کمی نگه­داری زیاد دارد. شما نام خیزران (بامبو) و حصیر را در یک معنا و مفهوم شنیده‌­اید؛ اما آن­ها یک تفاوت بزرگ دارند. حصیر در واقع مربوط به روش بافت است (نه نوع ماده) و انواع حصیر، نیازمند مراقبت­های متفاوتی‌­اند.

در این مقاله، ما اکثر مبلمان حصیری طبیعی خود را از خیزران ساخته­‌ایم. خیزران درختی بالابلند است که در نواحی گرمسیری یافت می­شود. درحالی که خیزران به اندازه­‌ی کافی برای تاب­خوردن تارزان محکم است، اما همچنان عنصری حساس است؛ به­ ویژه زمانی که از حالت طبیعی خود خارج شود. توصیه می­کنیم مبلمان و کلیه وسایل حصیری خود را درون خانه نگه­داری کنید، مگر آن که آن­ها را به طور موقت تنها برای یک بعداز ظهر آفتابی در فضای بیرون استفاده نمایید. قرار گرفتن در معرض آب می­تواند باعث تورم خیزران شود و آفتاب خیلی زیاد می­تواند سبب خشک­شدن آن شود.

صندلی بیرونی بامبو AGEN ایکیا
صندلی بیرونی بامبو AGEN ایکیا، طراحی بسیار زیبا

اگر عاشق ظاهر خیزران هستید و در عین حال می­خواهید که در بیرون خانه سالم باقی بماند (البته با مراقبت و حفاظت مناسب)، حصیر رزینی مصنوعی، بهترین گزینه است. این نوع حصیر دقیقا مانند خیزران طبیعی است؛ اما به طور خاصی تولید شده است تا مقاومت بهتری داشته­ باشد.

  • برای نظافت همیشه بهتر است از مواد ملایم استفاده ­کنید. از یک پارچه­‌ی نرم و ترکیب آب و صابون دارای PH طبیعی استفاده کنید. حتی زمانی که با یک لکه­‌ی سرسخت مواجه‌­اید، از ساییدن و آب­پاشی اجتناب­ کنید. زمانی که کار تمام­ شد، اجازه­ دهید تا وسیله با هوای آزاد خشک ­شود.

نحوه­‌ی مراقبت از مبلمان سنگی مرکب

درست مانند بسیاری از مدرن­ترین ساختمان­های سراسر دنیا، ما از سنگ مرکب در مبلمان فضای بیرون خود استفاده می­کنیم. با داشتن ظاهری صنعتی و ماندگاری بالا، این انتخابی عالی برای اکثر فضاهای بیرونی است.

چند مورد وجود دارد که می­توانید برای افزایش عمر مبلمان سنگی مرکب خود، انجام دهید. اضافه­ کردن بتونه­‌ی سیمانی هر سه یا شش ماه یک بار، به شکل موثری باعث حفاظت بیشتر از وسیله‌­ی شما خواهد ­شد. اگر شما از افت دما آگاه هستید، آوردن وسیله به داخل خانه برای جلوگیری از واکنش­های طبیعی، مانند ترک­ خوردن، فکر خوبی است.

برای نظافت، به راحتی از یک برس نایلونی نرم استفاده ­کنید تا گرد و غبار و خرده ­ریزها را پاک­ کنید. از ترکیب صابون استاندارد دارای PH طبیعی و آب گرم برای پاک­سازی هرگونه چرک و کثیفی استفاده کنید و سپس بگذارید تا وسایل به طور طبیعی خشک شوند.

نحوه­‌ی مراقبت از پارچه‌­های فضای بیرون

از فضولات پرندگان و اشعه­‌ی UV گرفته تا مهمانان سرحال، همگی آسیب­ های زیادی به پارچه­ های فضای بیرون وارد می­کنند. خبر خوب این است که این پارچه‌­­ها، مخصوص این اثرات نامطلوب ساخته شده‌­اند. به‌­طور کلی، پارچه‌­های فضای بیرون در برابر لکه‌­ها، کپک، محو شدن و سایش مقاوم‌­اند. پس نگرانی از این بابت نداشته باشید و به طور معمول از آنها در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید و اگر کثیفی حیوانات و پرندگان و هر چیز دیگری روی آن ریخت، سعی کنید با استفاده از یک صابون با پاک‌کنندگی ملایم لکه ها را از بین ببرید.

مراقبت روزانه

شما باید مبلمان فضای بیرون خود را مرتب برس بزنید، مگر آن که علاقه به نشستن روی قبرستانی از حشرات داشته باشید. برای هر چیزی که با جارو پاک نمی­شود، سلاح مخفی خود را رو کنید: برس مخصوص جاروبرقی. این وسیله دارای پرزهای نرم اطراف ناحیه‌­ی مکش است که اغلب کثیفی­ های باقی­مانده در نظافت مبلمان بیرونی را برطرف می‌سازد. درزها را فراموش نکنید!

پاک­سازی لکه

نیازی به ناراحتی به خاطر ریختن شربت چسبناک نیست. منظورم این است که ناراحت می­شوم، اما نه برای فرآیند پاک­سازی. برای لکه‌ها، توصیه­‌ی مامان این است: همیشه لکه­‌ها را برطرف کنید، هیچوقت آن را نسابید. روی آن محلول و صابون با PH طبیعی اسپری کنید. اجازه ­دهید بماند. سپس باقی­مانده­ های صابونی را شستشو دهید.

لذت بردن از محیط بیرونی با مبلمان فضای باز
نیازی به نگرانی در مورد پارچه ­هایی که در فضای بیرون می­گذارید، نیست؛ حتی اگر کوچک باشد. به لطف برخی از نکات نظافت آسان، «بکا» از «رادیانت گری»، بدون نگرانی درحال لذت­ بردن از دوقلوهای نونهال خود روی مجموعه مبلمان فضای باز خود هستند.
  • برای برطرف نمودن آلودگی ناشی از مایعات روغنی، مانند سس سالاد یا لوسیون قهوه، از یک پارچه­‌ی دارای خاصیت جذب کنندگی یا حوله­‌ی کاغذی، استفاده ­کنید. از یک بطری افشانه برای پاشش محلول آب و صابون دارای ­PH طبیعی، استفاده کنید. پارچه را کاملا بلند کنید و دقت خاصی برای پاک­سازی تمام کف­های صابون از ناحیه­‌ی آسیب­ دیده، خرج­ دهید. سپس بگذارید تا با هوا خشک ­شود.

اگر کار از صرفه ­جویی گذشته ­است، همیشه می­توانید برای خرید روکش­ های کوسن جدید با ما تماس بگیرید.

نحوه­‌ی مراقبت از لوازم تزئینی فضای بیرون

روش نگهداری از چترهای فضای باز

درحالی که چتر سیاه کوچک شما در یک بارندگی، موهای شما را خشک نگه می­دارد، یک چتر ویژه­‌ی ایوان، مانند چتر سایبان مدل KARLSÖ-SVARTÖ ما، بیشتر برای محافظت از پوست شما در برابر آفتاب است.

هنگامی که بحث از مراقبت و نگه­داری می­شود، همیشه استفاده از کارهای منطقی متداول و آگاهی از خطرات اطراف، یاری­ رسان است. چترهای ایوان خود را در زمان عدم استفاده، ببندید و در مکانی تا حد ممکن خشک و خنک، نگه­داری کنید. و حتما مطمئن شوید که پایه آن کاملا محکم و استوار است تا در هنگام وزیدن تندباد ها آن را جابه جا نکند.

چتر سایبان ایکیا مدل OXNÖ-LINDÖJA
چتر سایبان ایکیا مدل OXNÖ-LINDÖJA، مناسب برای استفاده در بالکن، تراس و روف گاردن خانه شما!

نگهداری قالیچه­، فرش و موکت‌های فضای بیرون

درحالی که قالیچه­‌ها و فرش های فضای بیرونی با مواد ویژه­‌ی فضای بیرون تولید شده‌اند؛ اما چیزی که روی زمین قرار دارد، قطعا با گذشت زمان مستعد دریافت اندکی آلودگی است. بهترین راه برای جلوگیری از آلودگی یادشده، آوردن قالیچه درون خانه در زمانی است که پیش­بینی هواشناسی نشان از هوایی نامناسب دارد.

  • موقعی که قالیچه­‌ی شما بیرون است، می­توانید هرگونه خرده ­ریز خشک و سست را با مکش یک وسیله­‌ی مکنده­‌ی غیرچرخشی، زدوده و با تکاندن یا ضربه­ زدن به قالیچه با یک جارو، گرد و غبار را بیرون بکشید.
  • برای کثیفی­های سرسخت ­تر، می­توانید با مواد الکلی مناسب به همراه کمی صابون نرم دارای PH طبیعی، قالیچه­‌ی خود را شستشو دهید. فقط مطمئن ­شوید فضای کافی برای تخلیه­‌ی مایعات در زمان خشک­ کردن قالیچه، وجود دارد. اگر فکر می­کنید به چیزی بیش از این نیاز دارید، درصورت تمایل با قالی­شویی­‌های حرفه‌­ای تماس بگیرید.

مبلمان فضای بیرون، بادوام است؛ اما فنا ناپذیر نیست. در نهایت، با کمی تلاش و اندکی مراقبت با ظرافت، اتاق نشیمن فضای بیرونی شما، مناسب استراحت و مهمانی تابستانی است، مهم نیست که هوا چه چیزی را به ارمغان بیاورد.

امیدوارم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد، اگر هر سوال دیگری در زمینه تمیز کردن مبلمان فضای باز یا بیرونی خود دارید حتما در قسمت نظرات، نظر خود را بنویسید تا به شما کمک کنیم و در آخر حتما به این مقاله از 1 تا 5 ستاره رای دهید.

منبع Article

4.9/5 - (31 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید