نکات انتخاب مبلمان: صندلی ناهارخوری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

0
2196
نکات انتخاب مبلمان نسخه صندلیهای ناهارخوری
نکات انتخاب مبلمان: راهنمای خرید صندلی ناهارخوری خوب
زمان مطالعه: 5 دقیقه

صندلی ناهارخوری خوب چه ویژگی هایی دارد؟: اگر از هر طراح مبلمان بپرسید که وسیله‌­ی مورد علاقه­‌ی آن­ها از مبلمان خانگی کدام است، احتمالا خواهند گفت: «صندلی ناهارخوری». یک صندلی ناهارخوری خوب، مجسمه ای است که می­توانید روی آن بنشینید. در این نسخه از نکات انتخاب مبلمان، ما به دنبال نحوه­‌ی انتخاب و سبک مجموعه­‌های عالی از صندلی­ های ناهارخوری برای خانه‌­ی شما هستیم. قوانینی وجود دارد که هیچ قانونی وجود ندارد؛ اما چند دستورالعمل مفید وجود دارد که کمک می­کند فضای شما بدون داشتن تطابق آنچنانی، حس منسجم بودن داشته باشد، مگر این­که سبک شما، همیشه تطابق ظاهری مجموعه­‌ها باشد. با مجله خبری مبلک همراه باشید…

صندلی ناهارخوری با رویه پارچه ای ایکیا
ترکیب صندلی ناهارخوری دسته دار با رویه پارچه‌ای SAKARIAS با میز ناهارخوری گرد INGATORP ما از برند ایکیا را چگونه ارزیابی میکنید؟

نوع شما چیست؟

مبلمان، برآمده از شخصیت است. انحنای یک دسته، نوع پایه‌­ی یک نیمکت، عمق کوسن، همه‌­ی این­ها بر حس یک صندلی اثر می‌گذارد. ما فقط در مورد سطح و میزان آسایش صحبت نمی­کنیم. پیش از این که شما دقیقا تصمیم بگیرید که چه نوع صندلی می‌خواهید، در مورد حال و هوای کلی خانه­‌ی خود فکر کنید. خنک، آرام و باوقار؟ بوی نا گرفته و پرانرژی؟ چنین حس­‌هایی به تعیین چیزهایی نظیر رنگ و ظاهر صندلی ناهارخوری شما کمک می­کند. فضای خنک به خوبی با گوشه­‌های گرد شده و ساختار روان، جفت می­شود. فضای حس و حالی و دستچین­ شده به­ خوبی با زوایای تیز و جزییات غیرمتداول، ترکیب می­شوند. ما کلیه­‌ی مطالب مربوط به «نحوه­ی انتخاب رنگ مبلمان» را در پست وبلاگ منتسب به خودمان، قرار داده‌­ایم؛ اما به طور خلاصه، گام به گام با هدف فضای خود، پیش بروید.

صندلی ناهارخوری پلی کربنات ایکیا
صندلی ناهارخوری پلی کربنات ایکیا مدل TOBIAS مخصوص فضاهای ناهارخوری مدرن طراحی شده است. بدنه شفاف با پایه های کرومی!

بنیان‌­های صندلی ناهارخوری

صرف نظر از نحوه‌­ی برنامه­ ریزی شما برای ترکیب یا تطابق یا چیزهای دیگر برای انتخاب مجموعه­‌ی صندلی­‌های غذاخوری خود، تعدادی از عناصر بنیادی وجود دارند که باعث می­شوند تمام طراحی، منسجم احساس­ شود. ارتفاع نشستن، برای طول عمر انتخاب شما بسیار مهم است. تصور کنید که مهمانانتان دور میز جمع­ شده و آماده­‌ی لذت­ بردن از یک غذای لذیذ هستند؛ اما هر کس در ارتفاعی متفاوت است. مانند یک تکه قارچ. برای جلوگیری از این مورد، سعی­ کنید 26 سانتیمتر فاصله بین محل نشستن و کف میز، باقی بگذارید. همچنین شما به تقریبا 92 سانتیمتر فاصله میان کسی که غذا می­خورد و نزدیک­ترین دیوار، نیاز دارید. البته این بهترین سناریو است. ما می­فهمیم که زندگی آپارتمان­ نشینی، چیز دیگری است.

وزن بصری صندلی

در مرحله­‌ی بعد، به «وزن بصری» که یک صندلی خاص به فضای شما می‌­آورد، فکر کنید. وزن بصری به این موضوع بر می­گردد که یک قطعه از مبلمان در فضای شما چقدر سبک یا سنگین به نظر می­رسد. به طور معمول، یک وسیله­‌ی سنگین و تیره‌­تر، نیاز به فضای بیشتری برای تنفس دارد. در غیر این صورت، فضا می­تواند درهم ریخته شود.

ست میز و صندلی ناهارخوری EKEDALEN
میز و صندلی ناهارخوری ایکیا مدل EKEDALEN، با طراحی ساده و کلاسیک

زمانی که شما اندازه­‌ی ارتفاع آرمانی نشستن خود را بدست­ آوردید، شروع به گشتن به دنبال یک صندلی ساخته­ شده از مواد باکیفیت و سرهم ­شده با پیچ­ها یا مفاصل مناسب، بکنید. سرمایه ­گذاری روی مواد طبیعی، مانند چوب، روکش­ های باکیفیت یا فلزات، به طور معمول دوام طولانی­ مدت و کیفیت بیشتر وسیله را در پی خواهد داشت. و درحالی که ماده مهم است؛ اما کیفیت صندلی، بیشتر به اتصالات آن بستگی دارد. پیچیدگی و متعلقات کمتر، بهتر است.

نکات مربوط به انتخاب مبلمان: رنگ و بافت
بخوانید

در نهایت: مرورهای شرکت­ها یا سازندگان را بررسی­ کنید. مرورها معمولا به صورت بسیار خاص در مورد کیفیت یک محصول هستند و عموما افرادی آن­ها را پست می­کنند که تحقیق زیادی پیش از خرید، انجام داده‌­اند. بسترهای نرم ­افزاری مانند اینستاگرام و فیسبوک نیز ارتباط با خریداران و پرسیدن سوال­های خاص را آسان کرده­ است.

صندلی ناهارخوری بامبو ایکیا مدل NILSOVE
صندلی ناهارخوری بامبو ایکیا مدل NILSOVE، ترکیب چوب بامبو و فولاد بادوام ظاهری خاص به آن بخشیده است.

صندلی ناهارخوری دو منظوره

از صندلی­های ناهارخوری شما احتمالا به منظور محل نشستن اضافی در تمام خانه‌­ی شما، بهره گرفته خواهد شد. دایی به شکل سرزده در روز شکرگزاری پیدایش می­شود؟ دوستانی که می­خواهند برای دیدن فیلم شبانه به شما بپیوندند؟ صندلی­های ناهارخوری شما می­توانند نجات ­دهنده باشند. بدین ترتیب، آن­ها باید چنین وظیفه‌­ی جدی را انجام دهند. زمانی که شما صندلی های ناهارخوری خود را انتخاب می­کنید، نیم­ نگاهی به سبک کلی خانه­‌ی خود داشته­‌ باشید. مضامین اصلی طراحی فضای شما چیست؟ جزییات کم و روستایی؟ نیم ­نمای سنگین و رسمی؟ هر مضمونی را که شناختید، تلاش کنید آن را به شکل مجموعه­‌ی صندلی­‌های ناهارخوری انتخابی خودتان، طنین­‌انداز کنید.

صندلی ناهارخوری سبک ایکیا مدل TEODORES
صندلی ناهارخوری TEODORES ما از ترکیب سازه فلزی و نشیمن و تکیه‌گاه پلاستیکی ساخته شده و علاوه بر دوام به آسانی جابه جا می شود و فضای کمی را هم برای نگه‌داری میخواهد.

صندلی­های ناهارخوری ناهمخوان

ناهمخوانی صندلی­‌ها، یک راه عادی برای اضافه­ کردن درام یا انگیزش است. اگر به دنبال سبک­‌های کمی متفاوت از صندلی­های دور میز هستید، چند عامل وجود دارد که ظاهر انتخاب شما را دستچین کرده و در عین حال کنار یکدیگر نگه می­دارد.

شکل پایه های صندلی

اول پایه­ ها. شکل پایه‌های صندلی، مسیری طولانی برای ایجاد انسجام طی خواهد کرد. به ­طور کلی، پایه­‌ی باریک­تر، سبک صندلی را مدرن­تر و حال و هوایی­ تر می­کند. یک پایه­‌ی سنگین و ضخیم معمولا فضایی با حس سنتی­‌تر به وجود می­‌آورد.

رنگ صندلی غذاخوری

درحالی که رنگ، یک چیز شخصی و ویژه­‌ی فضاست، ثبات رنگ به انسجام بصری کمک می­کند. اگر شما برنامه دارید که صندلی­های ناهمخوان انتخاب­ کنید، یک پالت کنترل­ شده، صندلی­ های ناهمگون را لطیف نگه می­دارد. آیا چیزی با لطافت متوسط­ تر میخواهید؟ به یک شکل بچسبید و رنگ­ها را تغییر دهید یا با برجسته ­سازی یک رنگ، مجنون شکل­ها شوید. برای به حد اعلی رساندن حداکثرگرایی، فقط یک صندلی از هر نوع بردارید. اما اطمینان حاصل کنید که محل نشستن، 26 سانتیمتر با کف میز فاصله دارد. عمل فداکاری برای سبک، به نظر می­رسد ایده­‌ی خوبی است تا وقتی که همسر عزیز شما نتواند روی میز بنشیند.

صندلی ناهارخوری چرمی ایکیا قهوه ای
صندلی ناهارخوری چرمی ایکیا مدل BERNHARD با رنگ قهوه ای بسیار خاص مایل به طلایی

وقتی همه درحال به صدا درآوردن لیوان­ها و آماده برای صرف شام هستند، احتمالا انتخاب صندلی شما مورد توجه نخواهدبود. این یکی دیگر از عناصر ساده و متفکرانه از خانه­‌ی شماست. البته، خانه­‌ی شما، مجموعه‌­ای از اجزای آن است و تلاش برای ایجاد فضا، بیانگر بی ­توجه‌ی خانواده­‌ی شما نیست. این، افراد شما را احاطه می­کنند و احساس مکانی را به آن­ها میدهد که عمیقا با ارزش­های شما مرتبط است.

امیدوارم این مطلب هم مورد توجهتون قرار گرفته باشه، اگر نظر یا پیشنهادی راجب موضوع (صندلی ناهارخوری خوب چه ویژگی هایی دارد؟) دارین، حتما از طریق نظرات همین صفحه با ما در میان بزارین و این پایین حتما از بین 1 تا 5 ستاره به این مقاله رای بدین.

منبع Article

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید